CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 10, 2009

aku nak merangkak??

bagaimana mungkin ku mengukir senyum
sedang jiwaku merintih pilu
bagaimana mungkin aku menggapai tanganmu
jika aku enggan menghulurkan tanganku
bagaimana mungkin aku menjadikan
setiap abjad,nombor dan susunan2 pelik
itu sebagai teman andai aku sendiri
tak bisa mengerti apa yang tersurat
tak pernah terjangkau dek fikiranku
untuk mengerti dan mendekati semua
yang ku hadapi sekarang
seringkali hatiku dipagut sayu
tatkala dihidangkan memoir gula
dari daerah yang teringin kulawati
bahkan inginku mengerti tentang
segala yang tersirat di sebalik
tembok pemisah daerah itu
mana mungkin hati ini tidak terusik
tatkala kau dendangkan puisi-puisi
dari destinasi yang teringin kujejaki
yang pernah satu ketika dulu
terlalu kuimpi-impikan..
mana mungkin aku melenyapkan
segala impian dan igauan
yang pernah kucipta
biarpun buih-buih impian itu
telah lama pecah
dimamah udara dan disepuh angin
lewat musim lalu..

2006 28 sept 6.30 am

0 comments: