CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 8, 2009

aku, dia & masalah..

Aku, dia dan masalah…

Entahlah kenapa, terlalu banyak masalah yang mengekori kami.. aku tahu setiap insan didatangi masalah.. aku juga tahu masalah itulah yang mendewasakan usia dan mematangkan tingkah kita.. aku jua cukup mengerti, Allah takkan bebankan sesuatu masalah yang tak mampu dipikul oleh hambanya.. aku menulis sekadar untuk berkongsi cerita.. cerita aku dan dia... dan masalah kami.. kepada rumek Ijah, aku dedikasikan cerita ini untukmu..wakaka..poyo jer..


Sejak aku masuk ukm, macam-macam masalah menimpa aku.. aku selalu ditinggalkan bas..ye la,aku ni malas nak turun awal-awal..kelas pukul 2, pukul 2 baru aku turun..time aku turun awal..berjanggut aku tunggu bas.. tapi bayang-bayang bas pun tak nampak..tension aku.. bila aku turun lambat, awal la pulak bas tu datang..tinggal aku kat bus stop tu..

Hari tu, aku naik bas malam, sampai awal pagi.. sampai-sampai jer, aku terus meluru keluar..sebab aku nampak bas rapid kat belakang bas aku..bila naik rapid tu, time nak bayar tambang, baru aku perasan, aku tertinggal purse aku kat dalam bas express tadi..aduih..rapid dah menjalar laju kat jalanraya ni..pak cik driver ni pun dah sibuk tanya aku mana duit tambang aku..tebal muka aku.. habis setiap inci beg aku geledah.. x jumpa jugak duit.. yang ada duit syiling jer.. tu pun tak cukup.. sampai kat kolej aku, aku tibai jer bayar dengan syiling tu dan cepat-cepat blah..lepas mandi dan sarapan, aku pergi kajang semula..ajak member aku sekali..tanya akak kat kaunter bas ekspres tu, dia pun terus call driver bas tu..sekali driver tu nak cakap dengan aku..tak pasal-pasal aku kena kuliah pagi dengan pak cik tu..dia tingglkan purse aku pada akak kat kaunter putra..aduiih..kena pergi hentian putra lak..


Aku pergi putra dengan ‘dia’..selamat jugak purse aku tu.. sikit pun takde cacat cela..masa nak balik, kiteorang ni beriye la tunggu komuter.. sekali silap naik daa..aku dengan dia tersesat sampai Teluk Pulai..uiih..jauh tu..lagi tiga stesen nak sampai Pelabuhan Klang..entah ape-ape..

Ari tu, kte org meeting smpai dkt2 kul 11.. tggu pnyer tggu bas, bru aku teringat, bas akhir sampai kul 10.30 mlm jer..jarum jam dh dkt kul 12 mlam..ak ngan ‘dia’ jerk at bus stop 2..dah ler dua2 gurlz..dh mula seram ni..mat2 motor yang lalu, asyik bersiul dan menegur.. kte org bt2 x dgr..kaki dh melangkah.. x thu mane nk tuju..nk jlan kaki ke kolej aku, stgh jam.. ak biase jer jlan kaki, tpi 2 siang, bkan kul 12 mlam mcm ni.. taxi pn x npk batang hidung dri tadi..mmg la, ak tau la txi 2 x mcm mnsia, xderk hidung..jlan nk gi kolej aku 2, sunyi sepi jer..dah ler tepi hutan..mcm2 bleh berlaku kat situ.. gangguan manusia pun ak tkt..gngguan alam ghaib pun aku takut..eii,zmn skrg, mcm2 bleh jadi wpun dalam kwsan universiti..tgh2 jln 2, bleh pulak sandal aku putus..aper ni??cmne ak nk jaln??aduiih..akhirnya, ada la jugak taxi yang lalu..cepat-cepat aku tahan. Alhamdulillah..selamat akhirnya kite org smpai kat klej..

0 comments: